Espacio cultural, herramienta dialógico-crítica en Buenos Aires, Argentina. Procesos colectivos, prácticas artísticas y de pensamiento contemporáneo en contexto. Formación e investigación con métodos artísticos, transdisciplinarios. Actividades sin fines de lucro basadas en lazos de solidaridad y reciprocidad. Biodiversidad cultural, memoria, incidencia social y Buen Vivir. Permanente borroneo de las fronteras entre prácticas artísticas y políticas. Expansión del diálogo y debate Glocal.

Cultural space, a dialogic-critical tool in Buenos Aires. Collective processual practices of contemporary art and thought in context. Education and transdisciplinary art methods based Research. Non-profit activities, based on solidarity and reciprocity. Cultural biodiversity, memory, social incidence and communitarian Good Living. Permanent blurring of aesthetic and political borders. Expansion of glocal dialogue and debate.

Containers:

1. Cooperación artística: interacción junto artistas y colectivos, locales e internacionales. Abierto a recepción de proyectos. Artistic Cooperation: interaction with local and international artists and collectives. Open to aplications.

2. Formación: talleres y seminarios de arte y pensamiento contemporáneo. Abierto a recepción de propuestas pedagógicas. Education: Art and contemporary thought workshops and seminars. Open to pedagogical projects.

3. Construcción de pensamiento: lecturas, mesas de debate y conversatorios. Procesos colectivos e invitados especiales. Construction of thinking: lectures, debates, conversations. Collective processes and special guests.

4. Acción directa: exhibiciones de arte, espacio de proyectos y experimentación. Direct action: art exhibitions, experimentation and project room.

5. Praxis Artística Biodiversa: Estudio de Dibujo Documental de Azul Blaseotto. Biodiverse Art Praxis: Studio of Documental Drawing of Azul Blaseotto.

6. Archivo Caminante: espacio de consulta del archivo visual de Eduardo Molinari. Walking Archives: consultation room of Eduardo Molinari´s visual archives.

Concepto_Concept:
Azul Blaseotto + Eduardo Molinari

Contacto:
azulblaseotto@yahoo.com
archivocaminante013@gmail.com

Foto de portada: Still del film The forgotten space.
Nuestro homenaje a Alan Sekula.

2/12/15

"V", un film de Tobias Yves Zintel.

La Dársena_Plataforma de Pensamiento e Interacción Artística
en ImageMovement, Berlín, Alemania.

"V", un film de Tobias Yves Zintel
1ro. de Diciembre de 2015, 20.30hs.
















Con la participación de:

Tanja Krone-Gregoria Gog / Azul Blaseotto + Eduardo Molinari / Syabonga Mthembu /
Justin Time / Klaus Trappmann / Taisya Krugovykh + Vasily Bogatov / Andreas Liebmann / Artur van Balen / Aya Tarek / Karl Phillips / María Tengarrinha / Akseli Virtanen / Alina Popa + Florian Flueras 

En Julio de 2014, La Dársena participó del Vagabundenkongress (Congreso de los Vagabundos) en la ciudad alemana de Stuttgart. Invitados por Tanja Krone y Wanja Saatkamp fuimos parte del encuentro que nucleó artistas, teóricos, activistas y economistas de distintas partes del mundo con el objetivo de unirse en un ejercicio de pensamiento colectivo, realizar una presentación al interior de las salas del Theater Rampe y una acción en el espacio público. Uno de los resultados de dicho intercambio es "V", film del realizador alemán Tobias Yves Zintel.

El 1ro. de diciembre dicha película fue proyectada para el público en ImageMovement / Artist Films, Films on Art, Artists Records, en la ciudad de Berlín. Compartimos aquí el link al film, a través del cual pueden conocer algo de lo que pasó en aquél verano vagabundo.


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Can – from the margins of society – a spanning, overlapping contemporary artists movement be written, that acts both aesthetically and politically?

In 1929 Gregor Gog, author and editor of Der Kunde, gathered tramps, sympathetic artists, solidary activists, members of the reform movement, and homeless persons in the Weissenhofsiedlung – an estate in the city of Stuttgart – for a Vagabundenkongreß (congress of vagabonds). Besides a political and artistic experiment, Gog's goal was to unite the participants in an utopian brotherhood in spirit. 85 years later, the Theater Rampe in Stuttgart hosted a re-enacting of Vagabundenkongreß. Again the central question was how can a fair and free community arise.

In »V« Tobias Yves Zintel is gathering this temporary community of artists, theorists, activists and economists in front of his camera. Action, fiction and documentary are closely intertwined in his approach. »V« distances itself from the idea of an utopian community, and focuses on the voices of individuals. Zintel is looking for particular reasons. Documenting and staging narratives of personal experiences, dreams, passions. Editorial reflection and magical realism alternate.
The image of a community arises, arriving from a multitude of locations and approaching the utopian questions of the congress. It becomes apparent that also in our today world no clear and common answers are to be found. »No brotherhood is possible.«

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Image Movement | Artist Films, Films on Art, Artists Records
Oranienburger Strasse 18 I D-10178 Berlin I Mo–Sa, 11am–7pm 
Tel +49-30 - 308 819 780  Fax +49-30 - 288 840 352

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